Research Publications

OF HCE MEMBERS

Table

Tosun, J., Mascarello, J., & Polo-Villanueva, F. D.
Exploring institutional design options for adaptive climate governance: Lessons from forest policies in Brazil and Europe
Climate Policy
2024
Vardag, S. N., & Maiwald, R.
Optimising urban measurement networks for CO2 flux estimation: a high-resolution observing system simulation experiment using GRAMM/GRAL
Geosci. Model Dev.
2024
Tosun, J., Levario Saad, E., & Gutiérrez, D.
Participating in Polycentric Climate Governance: The Partnership Choices of Latin American NGOs
Global Environmental Politics
2024
Polo-Villanueva, F. D., Schaub, S., Rivadeneira, L., Tosun, J., Giessen, L., & Burns, S. L.
Shaping multilateral regional governance of climate and forests: Exploring the influence of forest industry lobbying on state participation
Forest Policy and Economics
2024
Neumeier, S., Kegler, P., Potts, S. K., Richter, S., Hammerich, S., Zoriy, M., Hexel, C. R., Manard, B. T., Schmitt, A. K., Trieloff, M., Bosbach, D., & Niemeyer, I
Production of Uranium Oxide-based reference microparticles at FZJ – current status and new developments
Proc. INMM 65th Ann. Meet.
2024
Nagel, M., Tosun, J., Kellermann, L., Wiethaler, C., Marek, C., & Koch, M. A.
Politische Maßnahmen zur Förderung einer nachhaltigen Landwirtschaft und deren Wahrnehmung durch ihre Zielgruppe
Zeitschrift für Umweltpolitik und Umweltrecht
2024
Koch, M. A., Tosun, J., Kellermann, L., Marek, C., Kiefer, M.
AgroBioDiv: Ökolandbau fördern – gesellschaftlichen Wandel gestalten
Mendeley Data
2024
Foshag, K., Ruckelshauß, T., Schlieszus, A., Aeschbach, N., & Siegmund, A.
The Impact of Structured Professional Development on Promoting Education for Sustainable Development (ESD)
Higher Education. HINT. Heidelberg Inspirations for Innovative Teaching
2024
Ecker, A., Nüssel, F., & Tosun, J.
Pope Francis, the Roman Catholic Church, and citizen attitudes towards climate change in Latin America
npj Climate Action
2024
Mrazek, J., Siegmund, A., Fischer, C., Aeschbach, N.
Nachhaltigkeit lehren
 lernen“ – Innovative interdisziplinäre Lehr-Lern-Formate in der Lehramtsausbildung an Pädagogischer Hochschule und Universität Heidelberg
Leal
Filho, W. (Hg.).
 Nachhaltigkeit in der Lehre, Theorie und Praxis der Nachhaltigkeit. Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg.
2018